Ontdek onze nieuwe oplossing "Customer Screen" en het laatste nieuws
Nieuwsbrief september 2023
Hoe kun je de aandacht van je klanten trekken bij de kassa?
1,5 seconden

1,5 seconden

Dat is de tijd die het kost om de gegevens op een ID-kaart te lezen en te verzamelen bij de kassa (met toestemming van de klant, natuurlijk).

Uw aandacht alstublieft...

Afrekenen is een sleutelmoment in het klantentraject. Om het verzamelen van persoonlijke gegevens en het geven van toestemming te vereenvoudigen en te versnellen, heeft Freedelity "Customer Screen" ontwikkeld. Maar wat is deze nieuwe interactieve oplossing? En hoe werkt het?

MEER INFORMATIE

2 nieuwe functies

1. Profiteer van de kracht van ons netwerk

De grote verscheidenheid aan enseignes die CustoCentrix gebruiken is een grote troef voor al onze klanten.

Wat zou u ervan vinden om uw klanten te belonen met een voucher die geldig is in een andere winkel die CustoCentrix gebruikt? Met andere woorden, hoe zou u nieuwe klanten willen aantrekken via andere enseignes? Dit is nu mogelijk dankzij een nieuw webportaal genaamd 'co-registratie'.

Concreet: als u deze optie activeert, ontvangen uw klanten een e-mail met een gepersonaliseerde URL. Deze URL geeft toegang tot het portaal zonder dat de klant zich hoeft te identificeren (dankzij de gepersonaliseerde URL). De gebruiker heeft dan de mogelijkheid om zich aan te melden voor het loyaliteitsprogramma van de nieuwe keten en te profiteren van de voucher die bij de campagne hoort.

Goed om te weten: Technisch gezien hoeft u alleen maar een campagne te maken (eenmalig of geautomatiseerd) met daarin de url van het portaal met de variabelen die specifiek zijn voor de consument om de communicatie-e-mail te versturen.

Profiteer van de kracht van ons netwerk

2. Segmenteer uw klanten op basis van hoe ze uw merk hebben leren kennen

Sinds kort is het mogelijk om verschillende "kennisbronnen" te definiëren vanuit de manager, waardoor je je klanten kunt segmenteren op basis van hoe ze je merk hebben leren kennen. Deze functie is toegankelijk via het menu 'Loyaliteitsbeheer' -> 'Kennisbronnen'.

Binnenkort is het mogelijk om de verdeling van consumenten in deze verschillende bronnen te bekijken en deze segmentatie te gebruiken in de statistieken.

Kennisbron

Open source ontwikkelingen

In onze verschillende projecten maken we regelmatig gebruik van open source bibliotheken en het merendeel van onze infrastructuur is gebaseerd op vrije en open source systemen.

We leveren soms kleine bijdragen als we een bug tegenkomen of een functie die er niet is, maar we wilden graag een aantal van onze projecten delen in de hoop dat anderen er iets aan hebben.

We hebben besloten om onze deelname aan de gemeenschap te vergroten door nu een aantal projecten te openen, en andere zullen in de nabije toekomst worden toegevoegd aan onze github repository.

Het is een ideologische keuze. Maar we zien het ook als een manier voor ons bedrijf om zich te laten gelden als een technologische speler en mogelijkheden te creëren voor communicatie over deze onderwerpen.

Voor liefhebbers hebben we onze organisatie geopend op github: https://github.com/freedelity

Github

Een voorbeeld?

Het eerste nieuwe project dat wordt uitgebracht is een bibliotheek ontwikkeld door Mathieu om barcode/QR scannen soepel te laten verlopen op de beperkte middelen van de Yumi.

Voor de Yumi app gebruiken we het Flutter framework en de meeste operaties onder Flutter om barcodes te scannen leggen zware CPU-belastingen op om de videostream door te geven tussen de verschillende delen van de code (het native Java/Kotlin deel en het deel specifiek voor Flutter in Dart). Het voordeel van onze bibliotheek ligt in de manier waarop we de delen die barcodes scannen volledig hebben geconcentreerd in het native deel en alleen informatie uitwisselen over het resultaat van de bewerking (succes/fout, barcodewaarde, formaat), waardoor de belasting die gepaard gaat met het uitwisselen van informatie wordt beperkt. Het project heet "flutter_native_barcode_scanner" en kan hier gevonden worden: https://github.com/freedelity/flutter_native_barcode_scanner

Goed om te weten: Het is niet alleen een kwestie van het publiceren van onze git repo op github. Je moet ervoor zorgen dat de code en bestanden geen vertrouwelijke of kritieke informatie bevatten en dat het project voldoende gedocumenteerd is om toegankelijk te zijn voor buitenstaanders. Wordt vervolgd...

Vraag van de maand

Is het mogelijk om de statistieken van een winkel te vergelijken met die van de groep?

Deze optie was in het verleden beschikbaar. In de nieuwe versie van de cockpit was het niet meer mogelijk om de statistieken van een winkel te vergelijken met de statistieken van de groep. Onze teams hebben dit verholpen.

Een kleine bonus: de statistiek kan ook op groepsniveau worden weergegeven.

Vergelijking van statistieken tussen groep en winkel

Tip van de maand

Heb je de statistieken over 'openingen per platform' al geraadpleegd?

Er is een nieuwe statistiek toegevoegd in het campagnegedeelte om de verhouding van de openingen weer te geven volgens de gebruikte platforms: de MyFreedelity-omgeving (portaal en mobiele app) of de e-mailclient Android/iOS/desktop. Probeer het uit!

Platform openingen

Freedelity verhuist!

Het Freedelity team verhuist in september naar een nieuw kantoor, Rue Altiero Spinelli 7 te 1401 Nivelles.

We kijken ernaar uit je daar te zien!

Freedelity verhuist!

Ik hoop dat deze nieuwsbrief nuttig was voor u.

Aarzel niet om mij te contacteren indien u vragen heeft!

Sébastien Buysse
CEO

Sébastien Buysse

Freedelity publiceert IT-platformen MyFreedelity en CustoCentrix.
Freedelity
CustoCentrix