Ontdek onze nieuwe B2B cadeauportal en het laatste nieuws
Nieuwsbrief december 2023
Hoe beheert u uw B2B cadeaubonnen?
DataQuality

100 000

Het aantal profielen waarvan de kwaliteit (naam, adres) is verbeterd sinds de lancering van ons systeem. En deze controle gebeurt nu automatisch voor alle nieuwe profielen!

Nieuw portaal voor uw B2B-cadeaubonnen

Bent u een retailer die cadeaubonnen aanbiedt (of wil aanbieden) aan werknemers van een ander bedrijf? Het goede nieuws is dat we een nieuw portaal hebben ontwikkeld waarmee u deze vouchers op een heel eenvoudige manier kunt beheren.

Wat zit er voor jou in?

B2B-cadeaubonnen die worden aangeboden aan werknemers van partnerbedrijven zijn ongetwijfeld een extra mogelijkheid voor u om omzet te genereren en/of nieuwe consumenten aan te trekken die nog geen deel uitmaken van uw loyaliteitsprogramma.

Hoe werkt het?

  1. Ga naar "Consumentenportaal", dan naar "Mijn portalen" en maak een "B2B Cadeaubonnenportaal" aan.
  2. Geef vervolgens via "Consumentenportaal" en vervolgens "B2B-tegoedbonacties" aan welke tegoedbonnen worden gegenereerd en voor welke partnerbedrijven deze acties beschikbaar zijn.

Hoe krijgen medewerkers van partnerbedrijven toegang tot de vouchers?

  • Werknemers worden uitgenodigd om zich in te loggen op ons portaal om de voucher aan te vragen.
  • De identificatie van werknemers wordt gevalideerd door een manager van het partnerbedrijf (meestal iemand van HR) via een speciale interface.
  • Eenmaal bevestigd, wordt de voucher toegewezen aan het profiel van de werknemer en dat is het.

Goed om te weten: partnerbedrijven hoeven geen klant te zijn van Freedelity om hun werknemers te kunnen laten profiteren van de vouchers.

Portaal implementatie voor Jouets Broze winkels
Portaalimplementatie voor Jouets Broze winkels
GEÏNTERESSEERD? CONTACT OPNEMEN

Nieuwe editor voor campagnes

De tool voor het genereren van campagnes heeft een interessante update gekregen. Om erachter te komen wat er nieuw is, hebben we Lionel, de Front-end Developer, een paar vragen gesteld.

Wat is er nieuw?

De verbeteringen hebben voornamelijk betrekking op 3 punten:

  1. De nieuwe editor is echt WYSIWYG (what you see is what you get), waardoor hij gebruiksvriendelijker en praktischer is.
  2. De tool werkt op basis van 'drag and drop', wat betekent dat u uw campagnes heel eenvoudig kunt samenstellen door vooraf geconfigureerde blokken te verplaatsen.
  3. De gegenereerde e-mails zijn automatisch responsief.

Lionel Detaille
Lionel Detaille
Front-end Developer
Nieuwe editor voor campagnes

Vanaf wanneer kan ik het gaan gebruiken?

De nieuwe versie is al geactiveerd voor al onze klanten. U hoeft dus niets te doen om van deze voordelen te profiteren.

Deze nieuwe editor wordt de standaard mail editor in de CustoCentrix manager. De oude editor verdwijnt in januari 2024.

Enig advies over praktische functies?

We hebben het systeem zo praktisch mogelijk voor u ontworpen. U kunt bijvoorbeeld eerdere e-mails hergebruiken als sjabloonbasis. Het ophalen van variabelen zoals het aantal spaarpunten of een voornaam is ook eenvoudig. Tot slot kunt u ook afbeeldingen opnemen in uw e-mails. De eerste reacties zijn erg positief. Aarzel niet om de editor uit te proberen en laat ons weten wat u ervan vindt.

Als u nog geen responsieve sjabloon hebt, kunt u er een maken via "Communicatietools > MJML editor", door te beginnen met een lege pagina of een bestaande sjabloon, of neem contact met ons op zodat we het voor u kunnen maken, in lijn met uw visuele identiteit.

Informatie aanvragen

Vraag van de maand

Hebben jullie een oplossing voor het corrigeren van inconsistenties in de postadressen van onze klanten?

Natuurlijk hebben we die. We hebben gemerkt dat bepaalde elementen van ID-kaartadressen soms willekeurig zijn gecodeerd. Dit zijn onder andere adressen die plaatsen bevatten en, in mindere mate, de manier waarop straat- en busnummers zijn gecodeerd. Sommige lokale autoriteiten hebben meer kans om lokale plaatsen in hun adressen op te nemen of om niet het gebruikelijke formaat te volgen.

Als gevolg daarvan was de automatische matching in sommige gebieden niet optimaal. Vanwege deze situatie hebben we de afgelopen maanden grote inspanningen geleverd om de kwaliteit van onze DataQuality-module te verbeteren.

Dankzij deze verbeteringen naderen we nu een oplossing die adressen produceert die door onze klanten als canoniek kunnen worden beschouwd. Het aantal inconsistenties zou daardoor in de toekomst verder moeten afnemen.

Tip van de maand

Geef toegang tot uw privacybeleid in de MyFreedelity app

Nog een handige kleine vernieuwing. U kunt nu een link toevoegen naar uw privacy policy pagina('s) vanaf de informatiepagina van uw enseigne in de MyFreedelity app. Als u geïnteresseerd bent, stuur ons dan een e-mail naar support@freedelity.be, en wij zorgen ervoor dat de link wordt toegevoegd.

Tot uw dienst!

Ik hoop dat u deze nieuwsbrief nuttig vond.

Aarzel niet om mij te contacteren indien u vragen heeft!

Sébastien Buysse
CEO

Sébastien Buysse

Freedelity publiceert de MyFreedelity en CustoCentrix IT-platformen.
Freedelity
CustoCentrix