De prospectie bleek al rendabel vanaf de eerste aankoop!

De prospectie bleek al rendabel vanaf de eerste aankoop!

Opening van de winkel in Nijvel

Direct mail per post • Activering nieuwe winkel

Opening van de winkel in Nijvel

Fournisseur de Bonheurs (Leverancier van Plezier)

Het prachtige familieavontuur van Broze begon al in de jaren vijftig. Met 23 verkooppunten is Jouets Broze vandaag dé speelgoedspecialist van Wallonië en Brussel. De winkelslogan 'Fournisseur de Bonheurs' (Leverancier van Plezier) illustreert perfect het idee achter hun commerciële aanpak. In elke winkel vindt de klant een zeer uitgebreid assortiment en krijgt hij naast een topservice ook kwalitatief advies. En dat alles tegen democratische prijzen.

Jouets Broze vertrouwt sinds 2012 op Freedelity en CustoCentrix, niet alleen voor alle activiteiten rond de verwerking van de persoonlijke gegevens van de leden van zijn club, maar ook voor zijn getrouwheidsprogramma.

Hoe bezoekers aantrekken en lokaal naamsbekendheid verwerven in onze nieuwe winkel in Nijvel?

De vraag van deze winkel

Hoe bezoekers aantrekken en lokaal naamsbekendheid verwerven in onze nieuwe winkel in Nijvel?

Naar aanleiding van de opening van hun nieuwe verkooppunt in Nijvel, stelde Jouets Broze CustoCentrix de vraag om hen te helpen bij het aantrekken van bezoekers en het organiseren van een actie om lokaal naamsbekendheid voor deze nieuwe winkel te verwerven.

Segmenteren en uitnodigen

De aanpak van CustoCentrix

Segmenteren en uitnodigen

  • Berekening van een drive time zone van 20 minuten rond het nieuwe verkooppunt en bepalen van de aantrekkingszone en de onderverdeling ervan in een primaire, secundaire en tertiaire zone;
  • Selectie van 13.000 adressen en contactpersonen in de Freedelity-database die overeenstemmen met het gebruikelijke profiel van de consumenten van deze keten;
  • Uitvoering van een direct mail per post en ontwikkeling van een omslag met daarin de paascatalogus van de keten;
  • Nauwkeurige meting van de resultaten van de actie;
  • Proces voor de verwelkoming en de activering van nieuwe leden.

Resultaten

Een geslaagde openingsdag

Gebruikspercentage

9,1%

Gebruikspercentage

(5 min. drive time)

Gebruikspercentage

88%

van de ingeschrevenen

(e-mail en toestemming)

1

geïnves­teerd

= 6

omzet

(in de drie zones rond het verkooppunt)

Een geslaagde openingsdag

Dankzij het gebruik van de identiteitskaart en CustoCentrix (als tool om consumenten die aan de kassa komen te identificeren) kon het gebruikspercentage (het aantal gezinnen dat de direct mail per post had ontvangen en waarbij ten minste één aankoop werd geregistreerd binnen de 30 kalenderdagen na de mailing) nauwkeurig worden gemeten. Door het samenvoegen van de aankoop- en identificatiegegevens in CustoCentrix kon bovendien de omzet worden berekend die werd gerealiseerd in dezelfde periode door de vertegenwoordigers van diezelfde gezinnen.

Wat het gebruikspercentage betreft, deelde Cédric Haleng, marketingverantwoordelijke van de keten, onlangs nog onderstaande gegevens.

Gebruikspercentage gemeten in de zone 5 minuten drive time: 9,1%
Gebruikspercentage gemeten in de zone 5 tot 10 minuten drive time: 6,4%
Gebruikspercentage gemeten in de zone 10 tot 15 minuten drive time: 3,9%

Cédric Haleng vertelde ons ook het volgende: in het kader van deze actie en voor deze drie zones genereerde elke euro die in deze actie werd geïnvesteerd een omzet van 6 euro.

Dankzij de professionele aanpak en de betrokkenheid van het lokale commerciële team slaagde het verkooppunt er bovendien in om in minder dan één maand tijd een database met duizenden consumenten aan te leggen. 88% van deze consumenten gaf immers niet alleen zijn e-mailadres op, maar ook zijn toestemming voor commerciële en marketingdoeleinden.

Een heuse prestatie en vooral een mooie garantie op succes voor de activeringsacties die hierna nog werden gevoerd om de bezoeken aan onze verkooppunten te stimuleren.

Lees hier de testimonial van Cédric Haleng

De resultaten hebben ons zeer positief verrast. Zeker als je weet dat in de drie zones rond het verkooppunt een investering van 1 euro in het genereren van bezoekers via deze direct mail ons een omzet van 6,3 euro opleverde. De prospectie bleek dus al rendabel vanaf de eerste aankoop.

Cédric Haleng

Cédric Haleng

Directeur Marketing

Klaar om met uw enseigne
een versnelling hoger te schakelen?
Vraag dan nu uw demo aan!

Vraag een demo aanNeem contact met ons op