Consumer Data Platform

Met CustoCentrix kunt niet alleen beter en eenvoudiger gegevens verzamelen in uw verkooppunt, maar ook via de andere kanalen. Zo beschikt u over een centraal én up-to-date referentiesysteem.

Consumer Data Platform

Hoe?

CustoCentrix verzamelt de transactiegegevens (zoals de aankopen) en koppelt ze aan de identiteit van de consument die bekend is in de Consumer Data Hub. Op die manier werkt het dus als een Consumer Data Platform.

Deze database is uiterst beveiligd en alleen toegankelijk voor elke handelszaak. Ze bevat immers strategische en gevoelige gegevens die u zelf hebt verzameld en verwerkt. Freedelity treedt in dat opzicht alleen op in de hoedanigheid van verwerker.

Dankzij de integratie tussen CustoCentrix, uw kassasysteem en uw e-commerceplatform verzamelt u – zonder moeite – gegevens over het aankoopgedrag van uw klanten en koppelt u ze aan hun persoonlijke identiteitsgegevens.

Over welke gegevens gaat het precies?

Transactiegegevens

  • Aan de kassa
  • Bij een aankoop via een van uw digitale kanalen
  • Via het gebruik van bonnen en coupons

Interactiegegevens

  • Openen en aanklikken van e-mails
  • E-commercesessies
  • Interacties via een mobiele applicatie
  • Interacties via digitale folders
  • Interacties via kiosken
  • Deelname aan enquêtes en spelletjes/wedstrijden

Verklarende gegevens

  • Onlineformulieren en -vragenlijsten

Transactiegegevens verzamelen

Uw Consumer Data Platform wordt in real time gevoed met gegevens over de aankopen van uw klanten. Lees hier hoe CustoCentrix wordt geïntegreerd in uw informatiesystemen.

Hoe werkt het?

CustoCentrix :

  • gebruikt bestaande connectoren met een groot aantal kassasystemen en e-commerceplatformen;
  • biedt uw teams en partners een API waarmee ze CustoCentrix kunnen koppelen aan uw informatiesysteem (CRM, ERP, e-commerce, kassabeheer ...);
  • stelt zuilen/kiosken en applicaties ter beschikking, ontwikkeld door onze R&D-teams.

Om te onthouden

1

Dankzij CustoCentrix en het gebruik van de elektronische identiteitskaart als identificatiemiddel verzamelt u aankoopgegevens zonder wrijving, wanneer uw klanten aan de kassa van uw verkooppunt komen.
Dat verlicht het werk van uw teams op het terrein.

2

Wilt u uw eigen getrouwheidskaart behouden?
Dat kan! Wij zorgen ervoor dat de kaart wordt gekoppeld aan het individuele profiel van de houder.

3

Multichannelbenadering en 360°-view.

Andere 'gedragsgegevens'

Als aanvulling op de gegevens over de aankoophistoriek van uw klanten, verzamelt CustoCentrix ook nog andere gegevens die nuttig kunnen zijn voor de analyse van het gedrag van uw klanten en uw database-marketingdoeleinden.

Hoe?

Met CustoCentrix kunt u de scope van de verzamelde gedragsgegevens uitbreiden door voor iedere klant de volgende gegevens te bewaren:

  • de berichten die u de klant toestuurt (wie heeft wat ontvangen, op welk moment en via welk kanaal?);
  • het openen en aanklikken van e-mails;
  • het raadplegen van folders die beschikbaar zijn via MyFreedelity;
  • het gebruik van cadeaubonnen of coupons;
  • interacties via zuilen en kiosken;
  • deelname aan spelletjes/wedstrijden;
  • gegevens verzameld via iFrames of enquêtes via e-mail (bijvoorbeeld: gebruik van de Net Promoter Score).

Om te onthouden

1

Alle nuttige gegevens over uw klanten worden verzameld op slechts één platform met een maximaal granulariteitsniveau.

2

Diezelfde gegevens zijn beschikbaar voor marketingdoeleinden en hiervoor is geen informaticakennis nodig.

Validatie, transformatie en verrijking van de gegevens

Met CustoCentrix beschikt u over eigen en betrouwbare gegevens. Bovendien worden ze verwerkt en getransformeerd om de analyse en segmentatie te vergemakkelijken en om uw doelstellingen op het vlak van direct marketing en geomarketing vlotter te bereiken.

Hoe?

Hieronder vindt u een beknopt overzicht van enkele standaardverwerkingen die zijn inbegrepen in de module Consumer Data Platform van CustoCentrix:

  • de adresgegevens van de woonplaats van de klant worden aan de officiële postadressen getoetst;
  • de adressen krijgen een geocode, d.w.z. dat hun exacte locatie op een kaart wordt aangeduid (positiebepaling aan de hand van het adres);
  • de adressen worden verrijkt voor geomarketingdoeleinden (codes statistische sectoren);
  • de structuur van de gsm-nummers en e-mailadressen wordt gevalideerd;
  • de kwaliteit van de e-mailadressen wordt gevalideerd via de verzending van een opt-in bevestigingsmail;
  • er wordt automatisch een RFM-segmentatie berekend;
  • de consumentenprofielen worden verrijkt met gegevens die dagelijks worden berekend en bijgewerkt, zoals de anciënniteit, het aantal dagen sinds de laatste aankoop (recency), het gemiddelde aantal dagen tussen twee bezoeken (regularity), het aantal transactie (frequency), het gemiddelde bedrag van het winkelmandje, het gecumuleerde aankoopbedrag...

De RFM-segmentatie

Om te onthouden

1

Met CustoCentrix beschikt u over een database rijk aan kwaliteitsvolle én bijgewerkte informatie, zonder dat u er zelf moeite moet voor doen!

2

De nuttige gegevens waarmee de consumentenprofielen worden aangevuld, worden dagelijks geüpdatet.

Klaar om met uw enseigne
een versnelling hoger te schakelen?
Vraag dan nu uw demo aan!

Vraag een demo aanNeem contact met ons op