Zodra uw gegevens correct ingeladen, gekoppeld, gevalideerd en verrijkt zijn, hebt u alle troeven in handen om ze te analyseren en uw beslissingen te baseren op betrouwbare én geüpdatete gegevens.
CustoCentrix verzamelt de meest gebruikte analyses in de retailsector. Ze worden voorgesteld in de vorm van eenvoudig te interpreteren grafieken en tabellen.
De resultaten van elke analyse kunt u steeds exporteren naar een Excelbestand of u kunt de grafieken ook meteen gebruiken in een presentatie of analysedocument.
Enkele voorbeelden
Evolutie per week, maand of jaar van het aantal klantbezoeken, het gemiddelde bedrag van hun winkelmandje, het gemiddelde inkomen per actieve klant, het aantal actieve klanten...;
Cartografie van de penetratiegraad van de bevolking per gemeente of statistische sector;
Staafdiagram met het aantal consumenten en de 'drive time' die ze moeten afleggen naar elk van de effectief bezochte verkooppunten;
Verdeling van de omzet en het aantal bezoeken per dag van de week en per uur;
Analyse van het aantal klanten en de omzet per 'RFM'-klasse (Recency, Frequency en Monetary Value);
Analyse van de verdeling van het cliënteel per leeftijdscategorie en per geslacht (vergeleken met de referentiebevolking);
Vergelijking van de prestaties tussen verkooppunten op basis van verschillende criteria.
CustoCentrix bevat de analyses die het meest worden gebruikt in marketingafdelingen en verkoopafdelingen in de retailsector.
De soorten analyses kunnen evolueren op vraag van de gebruikerscommunity van CustoCentrix.
Met CustoCentrix gaat u in één klik van analyse naar actie.
Klaar om met uw enseigne
een versnelling hoger te schakelen?
Vraag dan nu uw demo aan!