Geomarketing

CustoCentrix bevat een module die volledig gewijd is aan geomarketinganalyses. Deze analyses gebeuren aan de hand van interactieve cartografische interfaces. Herinnert u zich dit nog? Elk postadres dat gekend is in de Freedelity-database – en dus ook in uw marketingdatabase – wordt verrijkt met een geografische positie én een statistische sectorcode.

Geomarketing

Hoe werkt het?

Met de verrijkte gegevens kunt u tal van analyses uitvoeren. Ze bieden bovendien een antwoord op heel wat vragen met betrekking tot ruimtelijke aspecten.
Enkele voorbeelden:

Waar bevinden zich mijn voornaamste klantenconcentraties?

Wat zijn de aantrekkingszones van mijn verkooppunten?

Wat zijn de lokale prestaties van alle verkooppunten binnen hun aantrekkingszone?

Waar liggen de zones met potentieel die nog niet worden bediend door mijn netwerk van verkooppunten?

Wat is het aandeel klanten en de omzet van de klanten die op meer dan 15 minuten 'drive time' van mijn verkooppunten wonen?

Hoe kan ik de toewijzing van mijn budget voor de verdeling van huis-aan-huisreclame optimaliseren?

Wie zijn de goede klanten die geen folder krijgen en niet per mail bereikbaar zijn en ik dus een folder per post moet sturen?

Om te onthouden

1

Geomarketing binnen handbereik!
Voor geomarketinganalyses zijn doorgaans gespecialiseerde tools, verschillende handelingen én specialisten nodig.
Dankzij CustoCentrix is geomarketing er voor iedereen.

2

U hebt alle troeven in handen om de sterktes en zwaktes van elke vestiging te beoordelen, hun aantrekkingszone te analyseren en lokale actieplannen mét meetbare resultaten uit te werken.

Klaar om met uw enseigne
een versnelling hoger te schakelen?
Vraag dan nu uw demo aan!

Vraag een demo aanNeem contact met ons op