Hairdis zorgt voor zijn klanten
en kan snel gegevens verzamelen dankzij CustoCentrix.

Bekijk het filmpje met de testimonial

De winkel van Hairdis in Antwerpen is een van de 28 winkels uit het Hairdis-netwerk in België en Luxemburg.

Zorg dragen voor uzelf
met producten van topkwaliteit

Sinds 2016 richt Hairdis zich op consumenten die houden van het persoonlijke advies van professionele kappers en schoonheidsspecialisten. Via zijn netwerk van 28 winkels en zijn e-commercewebsite biedt Hairdis hen een uitgebreid assortiment producten van de grootste cosmetica- en haarverzorgingsmerken. Zo maakt Hairdis een gamma dat oorspronkelijk alleen bestemd was voor professionals rechtstreeks toegankelijk voor iedere consument.

Filmpje met testimonial

Najib Haniche
Directeur Marketing

Najib Haniche
Alessandro Russo

Alessandro Russo
Directeur Marketing en Communicatie

In dit korte filmpje blikken Najib Haniche en Alessandro Russo – de twee managers verantwoordelijk voor marketing en communicatie bij Hairdis – terug op hun eerste jaar met CustoCentrix en delen ze hun ervaringen en ontwikkelingsprojecten.

Bekijk het filmpje met de testimonial

Eenvoudiger gegevens verzamelen.

Bijwerking van de gegevens en een geïntegreerde tool om te communiceren met de klanten.

De database werd zeer snel versterkt nu het personeel eenvoudig en snel gegevens kan verzamelen.

Een hoog percentage van de verkoop wordt voortaan gedekt door het getrouwheidssysteem.

Een unieke tool om de ROI van de marketingacties te meten.

Het onboardingproces van een nieuwe consument in onze database gebeurt heel eenvoudig via de identiteitskaart in de kaartlezer. Zo vermijden we dat er fouten worden gemaakt bij het invoeren van gegevens aan de kassa.

Het onboardingproces van een nieuwe consument in onze database gebeurt heel eenvoudig via de identiteitskaart in de kaartlezer. [b]Zo vermijden we dat er fouten worden gemaakt bij het invoeren van gegevens aan de kassa.[/b]

Cijfers ter ondersteuning

Hierna volgen enkele feiten en gegevens die illustreren waarom deze keuzes en hun uitvoeringsplan gerechtvaardigd zijn.

+238%

Toename met 238% van het aantal leden in het CRM-programma en van de e-mailadressen die hierbij werden verzameld.

38% > 80%

De waarde van de verkopen via het getrouwheidssysteem steeg van 38 naar 80% in de meest gemotiveerde verkooppunten.

Sterke toename [b]van het aantal omnichannelconsumenten en e-commerceverkopen[/b], met name tijdens de lockdownperiode.

Sterke toename van het aantal omnichannelconsumenten en e-commerceverkopen, met name tijdens de lockdownperiode.

Significante verhoging [b]van het gemiddelde winkelmandje van de consumenten die gekend zijn in de database[/b] vergeleken met dat van anonieme kopers.

Significante verhoging van het gemiddelde winkelmandje van de consumenten die gekend zijn in de database vergeleken met dat van anonieme kopers.

[b]Interesse van merken voor de sponsoring van gepersonaliseerde promotieacties[/b] via co-marketingacties.

Interesse van merken voor de sponsoring van gepersonaliseerde promotieacties via co-marketingacties.

[b]Invoering van een  'test and learn' -methode[/b] voor de meting van de ROI van de uitgevoerde marketing- / promotieacties.

Invoering van een  'test and learn' -methode voor de meting van de ROI van de uitgevoerde marketing- / promotieacties.

Onze projecten

Een betere [b]segmentatie[/b] en [b]personalisering van de content[/b].

Een betere segmentatie en personalisering van de content.

[b]Meer samenwerking met de leveranciers[/b] (de merken) met het oog op co-marketing.

Meer samenwerking met de leveranciers (de merken) met het oog op co-marketing.

Gebruik van [b]sms[/b] en [b]direct mail per post[/b] als aanvullende communicatiekanalen naast e-mail.

Gebruik van sms en direct mail per post als aanvullende communicatiekanalen naast e-mail.

9 belangrijke stappen voor een geslaagd uitrolproject

Hieronder volgt de omschrijving van de negen stappen in het proces voor de selectie en uitrol van CustoCentrix.

1

Een audit door Freedelity van de gegevens die uit de gebruikte CRM-module worden gehaald. In deze stap konden de effectieve problemen op het vlak van gegevenskwaliteit worden geobjectiveerd.

2

De ontwikkeling van een grondige integratie tussen Anacom (ERP- en kassabeheersoftware) en CustoCentrix. In enkele weken tijd leerden de ontwikkelaars van Anacom de functionaliteiten van de API CustoCentrix kennen en ontwikkelden, testten en produceerden ze de interfaces voor de integratie tussen de twee oplossingen.

3

Opkuis van de historische database (dubbels verwijderen, data cleansing, matching met de Freedelity-database), opnieuw samenstellen van de aankoophistoriek, inladen van gecorrigeerde gegevens in CustoCentrix. Hierbij werd de nadruk gelegd op de consumenten die reeds bekend zijn in de Freedelity-database.

4

Opleiding van de Hairdis-teams over het gebruik van de CustoCentrix-modules en de uitrol van de oplossing in alle verkooppunten.

5

Vervanging van de vroeger gebruikte e-mailmarketingoplossing door de module voor marketing automation van CustoCentrix.

6

Coaching van de teams in de verkooppunten om sneller e-mailadressen en nieuwe leden te verzamelen.

7

E-mailmarketingacties om de e-commerceverkoop te ondersteunen en het kanaal verder uit te bouwen tijdens de lockdowns in de coronacrisis van 2021.

8

Invoering en  'automatisering'  (trigger marketing) van de eerste acties ter ondersteuning van het plan voor relationship marketing (verwelkoming van nieuwe leden, activering tweede verkoop, verjaardag klant ...).

9

Uittesten van een catalogus met verschillende acties voor traffic generation in het verkooppunt.

De redenen van de keuze voor CustoCentrix

Gedaan met onvolledige gegevens, dubbele gegevens en invoerfouten. De gebrekkige bijwerking van de gegevens verhelpen.

Kwalitatieve gegevens

Gedaan met onvolledige gegevens, dubbele gegevens en invoerfouten. De gebrekkige bijwerking van de gegevens verhelpen.

De bijwerking van de gegevens in de loop der tijd op een betaalbare manier vereenvoudigen.

Gegevens bijwerken zonder moeite

De bijwerking van de gegevens in de loop der tijd op een betaalbare manier vereenvoudigen.

De wil om de toename van het aantal profielen en e-mailadressen in de database te versnellen en de uitvoering van de acties om klantenrelaties te activeren te vereenvoudigen.

Grondige klantenkennis

De wil om de toename van het aantal profielen en e-mailadressen in de database te versnellen en de uitvoering van de acties om klantenrelaties te activeren te vereenvoudigen.

Perfecte naleving van de GDPR.

GDPR-conform

Perfecte naleving van de GDPR.

De uitbouw van een win-winmarketingrelatie met de merken op het vlak van de kennis van de consumenten, hun aankoopgewoonten en de invoering van gepersonaliseerde relationship programma's.

Een commerciële win-winrelatie

De uitbouw van een win-winmarketingrelatie met de merken op het vlak van de kennis van de consumenten, hun aankoopgewoonten en de invoering van gepersonaliseerde relationship programma's.

Klaar om met uw enseigne
een versnelling hoger te schakelen?
Vraag dan nu uw demo aan!

Vraag een demo aanNeem contact met ons op